daisydenhartog.reismee.nl

Aankomst Bangkok

Na een reis van zo'n 15 uur ben in aangekomen op de plaats van bestemming. Wat is het hier prachtig zeg, ongelooflijk, heb er nog even geen andere woorden voor. De reis naar de accommodatie toe is uitstekend verlopen. Nadat ik geland was op de luchthaven van Bangkok, ging alles vlekkeloos. Ik liep lekker mee met de hele groep en zo wees het de weg vanzelf. Gelukkig stond de pick-up in Bangkok mij op te wachten. Was nog wel een hele klus om bij hem te komen aangezien het vliegveld van Bangkok zo onwijs groot is, maar het is me gelukt! Samen zijn we in de bus gestapt die ons bracht naar Bangkok centraal, waar ik daar zelf op een andere bus moest stappen die mij bracht naar het busstation van singburi. Opnieuw zou er een pick-up voor mij klaar staan, maar dan ging minder soepel dan bij de eerste. Er stond namelijk niemand. Okeeee dacht ik, wat nu? Geen paniek, uiteindelijk komt het goed. En het kwam ook goed. Eerder die dag had ik de naam en het telefoonnummer gekregen van degene die mij zou komen ophalen op het busstation. Ik had een lokale bewoner gevonden die voor mij het nummer wilde bellen. Na een aantal keer proberen kreeg ze iemand te pakken en die vertelde haar dat er iemand onderweg was op mij op te halen, godzijgdank! Alles op z'n tijd hier! Na een half uur wachten kwam er inderdaad iemand en samen zijn we naar de accommodatie gegaan waar ik het meest van de tijd zal verblijven. Ik verblijf in het vrijwilligerscentra, Brown House, in het dorpje Tha-kan, op ongeveer 10 kilometer van singburi. Simpel kamertje, met twee stapelbedden, een badkamer met wc en douche (koud water) en ventilator. Op dit moment lig ik nog alleen op de kamer aangezien sommige aan het eind van hun eerste project zitten en in het weekend weer terug keren naar het vrijwilligerscentra en de andere worden morgen op het vliegveld opgehaald. Het zal bovendien niet druk worden, zeker niet de eerste week, begin september schijnt altijd een rustige periode te zijn. Toen ik hier aankwam, kreeg ik direct de eerste maaltijd aangeboden, een rijsttafel. Oooh, wat smaakt de rijst hier lekker zeg, niet te beschrijven, maar heel anders dan dat je in Nederland of waar dan ook gewend bent. De eerste maaltijd net genuttigd, kwam de volgende er al aan, een pasta gerecht, uiteraard ook heerlijk en heel anders dan normaal. Dat eten zit dus wel goed hier. Maandag zal mijn eerste deel van het programma beginnen, de introductie week, Siam culture week, waarin we onder andere de groep gaan leren kennen, de Thaise cultuur en gewoontes en uiteraard verschillende bezienswaardigheden gaan bezoeken. Ik zeg goed vooruitzicht!

Reacties

Reacties

Anneke

Ben blij dat je goed aangekomen bent Dais!!
Geniet van het lekkere eten en beetje bijkomen van de reis en de eerste indrukken! Enjoy!! Xxxx

Linda

Hoi lieve daisy, leuk dat je een reisblog hebt aangemaakt. Fijn dat je goed bent aangekomen en dan was toch al een beetje avontuur. Gaaf hoor zo'n belevenis. Geniet lekker en heel veel leerplezier over de Aziatische cultuur. Dikke Kxs Linda

Puck Pijnaker

Ahhh lieverd, wat leuk dat je in thailand bent! heel erg veel plezier en doe voorzichtig

tante suus

heerlijk te lezen dat t allemaal goed is gegaan en dat t allemaal naar je zin is!

Ida

Lieve Daisy, wat een andere wereld is het hè? Fijn dat je reis zo goed is verlopen en je al zo van het heerlijke eten daar hebt genoten. Ik kijk al uit naar je volgende verhaal. Knuffel, ook van Fred

Dick

Leuk verhaal Daisy ! Blij dat je goed bent aangekomen !
Klinkt goed dat eten daar, krijg er trek van.
Veel plezier daar!

Ikke

Morgen menu 21?
Babi pangang.
????????????
Xxx

Mama

Hai lieverd,
Heerlijk dat je goed bent aangekomen na zo'n lange reis!Op naar het avontuur. Heel veel plezier,dikke ??????????

Mama

Xxxxxxxxx,bedoel ik????????

Dennis Sinnige

Heel erg gaaf Daisy! Veel plezier en blijf schrijven:)

Ferry Koch

Top meisje ... En nu op naar het grote avontuur !!

Ferry

Mama

Kom maar op met het volgende verhaal...ik zit met smart te wachten????????????

Mama

'!!!! Bedoel ik

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active